Lichtenvoorde – 5 januari 2024 – Tijdens de nieuwjaarsreceptie van Longa ’30 was het dan zover; er kwam eindelijk antwoord op de vraag die afgelopen weken de gemoederen in Lichtenvoorde en omstreken behoorlijk bezighield: wie wordt de nieuwe hoofd- en naamsponsor voor het internationale voetbaltoernooi voor de onder 12 jeugd, dat voorheen werd georganiseerd door RKZVC en bekendstond als het Seesing Tournament? De gloednieuwe toernooiorganisatie kan met trots melden dat ze voor de komende 5 jaar een waardevolle opvolger heeft gevonden in Olympia. Het toernooi wordt daarmee omgedoopt tot ‘Olympia Talent Cup’.
Robert Heinst, franchisenemer van meerdere Olympiavestigingen in de Achterhoek, Twente en Liemers, is erg content met deze kans: “Het sluit naadloos aan bij onze landelijke marketingstrategie die geënt is op talentontwikkeling. Ieder mens heeft talent en het is ons dagelijks werk om dit talent optimaal tot ontplooiing te laten komen. Ik zie duidelijke overeenkomsten in de ambities en waarden van het toernooi met Olympia. Opleiden en werk maken van talent staan centraal. Daarnaast creëren we iedere dag kansen voor en maken impact op iedereen. Ik ben superblij dat Olympia kan bijdragen aan dit toernooi, waarin we samen jeugdspelers zien doorbreken en tegelijkertijd de regio op de kaart kunnen zetten.”
Tijdens de nieuwjaarsreceptie werd ook het deelnemersveld van de eerste editie van de Olympia Talent Cup bekendgemaakt. De onder 12 teams van de volgende bekende clubs zullen in twee poules tegen elkaar strijden: Ajax, PSV, AZ, KRC Genk, RSC Anderlecht, OSC Lille, PAOK Saloniki, Sparta Praag, de Graafschap en de onder 13 van gastheer Longa ’30. De organisatie is erg content dat deze clubs hun deelname hebben bevestigd. “We zijn als bestuur van mening dat we hiermee een openingseditie neerzetten waar we met recht trots op mogen zijn. Dit draagt eraan bij dat we – voor zowel Longa ’30 en het publiek, de huidige en de toekomstig deelnemende clubs – een prachtig visitekaartje af gaan geven”, besluit Dennis.
Dennis Seesing, voorzitter van het stichtingsbestuur dat verantwoordelijk is voor de organisatie van de Olympia Talent Cup, is enthousiast met deze cruciale stap in de voorbereiding. “Een hoofdsponsor is essentieel voor het toernooi. We zijn dan ook blij dat we zo’n mooie partij voor de lange termijn aan ons hebben weten te binden. Hun connectie met talentontwikkeling en bijdrage aan sportsponsoring – zoals Olympia’s hoofdsponsorschap van de Ajax jeugd – sluiten natuurlijk prachtig aan. We verwachten dat onze samenwerking optimaal zal bijdragen aan onze belangrijkste doelstellingen: een toernooi dat, door middel van een organisch proces, elk jaar opnieuw een kwaliteitsslag maakt en eveneens de verbinding bevordert tussen iedereen die Longa ’30 een warm hart toedraagt.”